Η yoga δεν αποτελεί μόνο μία μορφή άσκησης, παρόλο που πολλοί μαθητές της την προσεγγίζουν μόνο έτσι, ίσως επειδή δεν γνωρίζουν την πολυετή φιλοσοφία της. Και δε θα κρύψω πως ήμουν και εγώ μία από αυτούς. Όταν πρωτοξεκίνησα το έκανα απλά και μόνο για να γυμναστώ και να αποκτήσω πάλι την παλιά μου ευλυγισία.

Σταδιακά, όμως, ανακάλυψα πως η yoga μου μάθαινε πολλά για τον εαυτό μου, με έκανε να προβληματίζομαι για πράγματα που ποτέ δεν είχα σκεφτεί πριν, αγνοώντας αν τελικά ήρθε η ευλυγισία ή όχι. Με έμαθε να έχω πιο ανοιχτό μυαλό, μα κυρίως πιο ανοιχτή καρδιά.

Πρώτος ο Patanjali, σοφός και σπουδαίος yogi, μίλησε για τις αρχές της yoga (Yoga Sutras of Patanjali).

Η αγαπημένη μου από αυτές τις αρχές είναι η έννοια της ahimsa. Ahimsa σημαίνει απουσία βίας. Ακούγεται απλό, όμως όσο εμβαθύνει κανείς σε αυτή την έννοια θα καταλάβει πως είναι δύσκολο να την εφαρμόζει διαρκώς. Από απλά πράγματα, όπως για παράδειγμα από τον τρόπο που μίλησε κάποιος στον οδηγό που άργησε να ξεκινήσει στο φανάρι, μέχρι πιο σημαντικά, όπως για παράδειγμα σε ποια χώρα παράγονται τα ρούχα που φοράει ή τι ακριβώς υπάρχει στο πιάτο του.

Έχετε σκεφτεί ποτέ μήπως κάποια πράγματα που κάνουμε πληγώνουν ή βλάπτουν άλλα όντα; Είτε σωματικά είτε ψυχικά. Μήπως δεν εφαρμόζουμε την ahimsa ούτε στον ίδιο μας τον εαυτό; Για παράδειγμα μέσα από αρνητικές σκέψεις ή καταπιέζοντας τον να μένει σε καταστάσεις που δεν τον ευχαριστούν.

Παρόλο που η ahimsa αναφέρεται κυρίως στις σχέσεις με άλλα όντα, μπορείτε να ξεκινήσετε την ανακάλυψη της εφαρμόζοντας την στον ίδιο σας τον εαυτό μέσα από την πρακτική σας. Αναρωτηθείτε πόσες φορές έχετε προσπαθήσει να κάνετε κάτι κατά τη διάρκεια της πρακτικής μόνο και μόνο επειδή το κάνουν οι άλλοι, παρόλο που το σώμα σας δε νιώθει καλά; Πιέζετε τον εαυτό σας πιο πολύ απ’ότι αντέχει; Τον αναγκάζετε να κάνει πράγματα μόνο και μόνο για την ικανοποίηση του Εγώ;

Σκεφτείτε την έννοια της ahimsa, λοιπόν, την επόμενη φορά που θα πατήσετε πάνω στο στρωματάκι σας και ποιος ξέρει, ίσως αρχίσετε να την εφαρμόζετε και κατά τη διάρκεια της υπόλοιπης μέρας σας.

Namaste,
Έφη

Ahimsa1

To μάθημα yoga θα πραγματοποιηθεί στο modus vivendi, το Σάββατο 24 Οκτωβρίου, ώρα 17:00-18:30.