Το ξέρεις ότι το να κάθεσαι συνέχεια στον καναπέ σου ή στην καρέκλα μπροστά από την οθόνη του υπολογιστή σου μπορεί να είναι πιο επικίνδυνο για την υγεία σου από το κάπνισμα;

Μια σειρά ερευνών από το περιοδικό The Lancet έρχεται να αναδείξει τις καταστροφικές για την υγεία μας συνέπειες της καθιστικής ζωής. Τα πορίσματα των ερευνών εξηγούν, μεταξύ άλλων, γιατί μερικοί άνθρωποι είναι αρκετά δραστήριοι και άλλοι όχι, πώς μπορούμε να αυξήσουμε την ενέργειά μας, αλλά το πιο ενδιαφέρον και ταυτόχρονα σοκαριστικό στοιχείο είναι ότι η καθιστική ζωή μπορεί να μας οδηγήσει και στο φυσικό θάνατο.

Σύμφωνα με την έρευνα,  30% του συνολικού πληθυσμού είναι τελείως ανενεργό (χωρίς δηλαδή καμία απολύτως κίνηση και άσκηση) και ένας στους 10 θανάτους συνδέεται με την καθιστική αυτή ζωή. Ασθένειες, όπως ο διαβήτης, μερικοί τύποι καρκίνου, παθήσεις της καρδιάς συνδέονται με το “καθισιό” και οι ερευνητές λένε ότι αυτού του είδου η αδράνεια οδήγησε το 2008 σε 5,3 εκατομμύρια θανάτους, περισσότερους από ότι προκλήθηκαν από το κάπνισμα (5 εκατομμύρια). Στην Αμερική συγκεκριμένα, οι περισσότεροι άνθρωποι κάνουν γύρω στα 5.117 βήματα ημερησίως, που δεν είναι παρά 3 χιλιόμετρα την ημέρα, απόσταση που είναι σχεδόν η μισή από αυτή που θα πρέπει να διανύουμε καθημερινά.

Για του λόγου το αληθές, έχει ευρέως κυκλοφορήσει στο διαδίκτυο ένα infograph που αναδεικνύει αυτά τα στοιχεία (στα αγγλικά):

Ωστόσο, υπάρχουν ενθαρρυντικά στοιχεία: μπορούμε εύκολα να καταρρίψουμε αυτά τα αποθαρρυντικά δεδομένα. Δε χρειάζεται παρά 40 λεπτά περπάτημα την ημέρα ή και 30 λεπτά άσκησης. Αυτό είναι το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε. Φανταστείτε πόσο καλύτερα θα αισθανθούμε αν βάλουμε το περπάτημα και την άσκηση στην καθημερινή μας ζωή και μας γίνει μια ευχάριστη συνήθεια!