Αρχίζετε να νιώθετε πόνο στη πλάτη και τη μέση; Είναι μάλλον κοινή παραδοχή ότι όλοι μας κάποια στιγμή στη ζωή μας θα αισθανθούμε πόνο στην πλάτη. Γνωρίζετε, όμως, ποιοι είναι οι κυριότεροι λόγοι;

Όλοι αγαπάμε τις αγκαλιές, αλλά εσείς, μαμάδες και μπαμπάδες, πρέπει να δίνετε ιδιαίτερη προσοχή στο πώς θα σηκώνετε και θα παίρνετε αγκαλιά το παιδί σας. Περιττό να αναφέρουμε την ένταση που ασκείται στη σπονδυλική στήλη. Μπορεί να μην υπάρχει ιδανικός τρόπος για να σηκώσουμε το παιδί μας (ή κάθε αντικείμενο στην πραγματικότητα), αλλά προσπαθήστε η κίνηση να γίνεται από τις ωμοπλάτες σας, και να λυγίζετε τα πόδια σας για να μην πέσει το βάρος στη μέση σας.

Το να καθόμαστε πολλές ώρες μπροστά από ένα υπολογιστή και, σε συχνά όχι και τόσο σωστή θέση δημιουργεί ένταση στους μεσοσπονδύλιους δίσκους και ακόμη περισσότερη πίεση ασκείται στην οσφυϊκή χώρα όταν σκύβουμε μπροστά για να πιάσουμε κάτι. Αν θέλετε, λοιπόν, να πιάσετε κάτι που έπεσε, καλύτερα να σηκωθείτε όρθιοι πρώτα.

Το να μην κοιμόμαστε αρκετά είναι ένας ακόμη λόγος, καθώς οι μεσοσπονδύλιοι δίσκοι τρέφονται από νερό, το οποίο εξαντλείται κατά τη διάρκεια της ημέρας. Τη νύχτα, όταν το σώμα βρίσκεται σε οριζόντια θέση και ξεκουράζεται, οι δίσκοι απορροφούν το νερό που χρειάζονται.

Για να κοιμόμαστε και καλύτερα και χωρίς πόνο αποφύγετε τα στρώματα που βουλιάζουν στο κέντρο και κάνει τη μέση σας να λυγίσει με αφύσικο τρόπο. Προτιμήστε ένα μαλακό στρώμα, που όμως έχει σταθερά ελατήρια από κάτω. Τέλος μην ξεχνάτε και το μαξιλάρι, αν κοιμάστε στο πλάι προτιμήστε ένα πιο χονδρό μαξιλάρι ενώ αν κοιμάστε ανάσκελα ένα πιο μαλακό για να μειώσετε τον πόνο στον αυχένα.

Μήπως ήρθε η ώρα να αλλάξουμε συνηθειές μας πριν να είναι πολύ αργά;